tirsdag 11. mars 2008

Hand made Hat - Mars lue nr. 1



Jeg har ikke vært så veldig aktiv på blogg fronten i det siste, men jeg har fått strikket en del.

Jeg er nå ferdig med Mars lue nr. 1 i Lue alongen på Hobbyboden.

Denne gangen skulle vi strikke to luer. Lue nr. 1 heter Hand Made hat.

Jeg strikket luen i et "nytt" garn fra Dale of Norway. Lerke het dette garnet. Det fine med det er at det består av 52% Merino ull og 48% bomull. Det er noe som passer mannen min bedre. Han får kløe av vanlig ull.

Jeg valgte å strikke lua litt mindre (kortere) enn oppskriften, siden mannen min ikke er så fortjust i luer som henger. De er litt for ungdommelige:-)

Må innrømme at jeg vet ikke helt om jeg ble så veldig fornøyd med lua. Fellinga ble litt rar når jeg valgte å kutte lengden på lua. Den endte da opp i en spiss på toppen. Men den blir sikkert brukt allikevel:-)

Lue nr. 2 er også ferdig strikket, men trådene er ikke festet enda. Bilde av den kommer i morgen.

Ingen kommentarer: