onsdag 25. juni 2008

Ferieturer

Jeg legger merke til at det er sommer og ferietid. Har vært lite blogging på meg i det siste.
Har vært og reist litt i det siste. Var for 4 uker siden på Malta. Det var vår tredje tur på øya. Vi stortrives der. ASK har også nettopp vært der og hun har lagt ut noen fine bilder i bloggen sin.
I forrige uke var vi så på Mallorca. Har kun vært der en gang før, da jeg var 18 år og da det var kun snakk om festing hele tiden. Ingen tid til å utforske øya.
Mens denne gangen var det bedre tid til utforskning og ellers lite med festing. Man legger merke til at man blir eldre:-)


Jeg må innrømme at Mallorca overrasket meg positivt. Vi leide bil første dagen der nede (var ikke så fint vær da) og kjørte rundt på den nordlige delen av øya, oppe i fjellene. Der var det skikkelig fint. Det var mange merkede stier der. Så neste gang skal vi ta med fjellstøvlene våre og gå litt i fjellene.


Vi hadde også en romantisk tur ved sjøen og fant oss et sted hvor vi kunne være helt i fred og bade. Vannet var så rent og fint at til og med jeg tok sjansen på et bad:-) (Jeg hater å bade!)


Med i bagasjen hadde vi en flaske vin og et par baguetter. Dette fortærte vi mens vi så på båtene som gikk forbi. Veldig romantisk skal jeg si dere:-)


Vi leide også en scooter en dag. Det var første gang jeg satt på en scooter. Skal si jeg ble øm i rompestumpen, men artig var det lell:-) Selv om det krevde litt av en akrobatikk å komme av scooteren på slutten av dagen:-)


Her ser dere eksosrypa:-) Da hadde jeg skjønt at hjelmen ikke skal ligge på bakhodet, men godt presset ned i panna:-)


Det er mange fine og koselige (lands)byer på øya. Vi har fortsatt mye mer å utforske på Mallorca så det blir nok en tur tilbake dit...

Ingen kommentarer: