tirsdag 6. januar 2009

Utmerkelse og juletekanne

Men jøss, jeg har fått en utmerkelse, og det fra Hobbyugla.



Det var jo skikkelig hyggelig, selv om kreativiteten på bloggen min ikke har vært så veldig fremtredende i det siste. Men jeg håper og tror at det skal ta seg oppover fremover nå...:-) Takker for awarden. Jeg får komme tilbake senere med hvem det er som skal motta denne fra meg. Det er så mange kreative bloggere der ute at det er vanskelig å velge.


Ellers så tenkte jeg samtidig å skryte av jule tekanna som jeg malte til søsteren min i julegave. Hun ønsket seg en tekanne med julemotiv, noe som var helt umulig å finne. Jeg fant nesten ikke en vanlig tekanne en gang...! Det er vel ikke på moten for tiden:-)
Jeg dro derfor på IKEA og kjøpte en vanlig, ganske så kjedelig tekanne i stentøy. Tegnet så på noen engler som jeg fant i et gammelt porselensblad fra Hobbyugla og la dekklakk på disse. (La da merke til at det var en god stund siden sist maleutstyret hadde vært fremme. Lakken var blitt en geleklump i stedet for å være flytende. Men det gikk greit allikevel...) Etterpå så dubbet jeg hele kanna med rød porselensmaling. Ser du nøye på bildet så kan du se spor etter svampen som jeg brukte...


Fjernet så lakken og brente kanna i en porselensovn på rundt 820 grader. Var veldig spent på om den ville tåle varmen. Men det gikk greit.
Etter første brenning la jeg så på noen gullstriper på englene og brente den igjen. Denne gangen gikk det også greit. Må si meg fornøyd med resultatet:-)

1 kommentar:

Ugla sa...

Tekanna ble kjempefin. Får lyst til å male igjen, så spørs om vi må planlegge litt maling framover :-)