onsdag 20. august 2008

Sitteunderlag


Jeg har også fått tid til å strikke noen sitteunderlag.

Syns det er greit å ha noen i reserve ettersom disse er utmerkede gaver når man plutselig blir invitert på kake og kaffe og det viser seg å være en bursdag.

To av sitteunderlagene som er avbildet her skal bli en liten oppmerksomhet til to som har hatt runddag i år.

"Oppskriften" er noe som jeg funnet på selv. Jeg bruker pinne nr. 9 og Iglogarn fra Europris. Jeg legger opp 55 masker og strikker rettstrikk. Etter 80 pinner feller jeg av de 11 midterste maskene, hvorpå jeg igjen på pinne nr. 81 legger opp 11 nye masker på samme sted. På den måten får man en hanke. Totalt strikker jeg 90 pinner.

Etter at jeg lett har festet trådene så slenger jeg den i vaskemaskina på 40 grader fin vask. Bruker da kun Milo vaskemiddel. Så er det bare å henge den til tørk i noen timer også er den ferdig.

Ingen kommentarer: