fredag 31. juli 2009

Feminin strikk skjørt

Hobbyugla savnet bilde av skjørtet som jeg skrøt av i forrige innlegg. Som vanlig så tar det meste litt tid med meg for tiden... Men slik er det nå bare :-)

Her er skjørtet.




Dette er strikket på rundpinne 3.5 med blått Tuva garn. Pyntekanten er heklet i en litt mørkere blå farge enn skjørtet, den også i Tuva garn.


Dette er det andre skjørtet jeg har strikket i dette mønsteret. Det andre var i hvitt. Men det ble litt for stort for meg så da måtte jeg prøve på nytt. Slik blir det enkelte ganger når man ikke bruker samme garn som i oppskriften... :-)


Jeg er i hvertfall kjempefornøyd med skjørtet. Det ble mye brukt da vi i noen få dager hadde fint vær i sommer :-)

2 kommentarer:

ASK sa...

Så fint å se bilde av det lekre skjørtet ditt her!

Så at Ugla også har lagt ut bilde av samme skjørtet som hun er ferdig med nå... Tempo på den dama :-)

Moan sa...

Første gang jeg så dette skjørtet viste jeg at jeg bar MÅTTE strike det...!
Ditt ble nydelig!