torsdag 6. september 2007

Litt maling



Nå er det en stund siden sist.

Det betyr ikke at det ikke har skjedd noe på hobbyfronten. Jeg har faktisk malt en kopp, en asjett og et syltetøy glass. Motivet var sauer:-)

Svigermor fyller 71 år i dag, og som vanlig så hadde vi problemer med å finne på en gave til noen som har alt.

Fant da tilslutt ut vi kunne gi en stor te-kopp og asjett som jeg malte med et fint motiv og navn. Tenkte at det også kunne være greit å gi litt te. Vi har da kjøpt grønn te med eple og kanel smak. Måtte jo ha noe å ha teen i. Fant da frem et gammelt syltetøyglass og malte sauer på dette også.

Alt dette skal så samles i en pakke. Håper hun liker det:-)

Jeg har ingen bilder av verket foreløpig ettersom koppen fortsatt står til avkjøling i porselensovnen. (Håper den forsatt er hel...) Men jeg skal se å få lagt ut noen senere i dag eller i morgen.

Men et eller annet bilde må jeg nå liksom legge med eller så syns jeg det blir litt kjedelig i bloggen min:-)

Legger derfor med et bilde av en vase som jeg "malte" for noen år siden. Jeg kan vel egentlig ikke, strengt tatt, kalle dette å male. Jeg har bare dyppet en vase i en bolle med luster blandet i vann. Det bruker å bli en ganske kul effekt. Men det fungerte ikke helt bra på denne vasen.

Har egentlig ikke brukt den så veldig mye heller. Helt til nå, i disse valgtider.
Rosen som står i vasen er en Arbeiderpartirose. Det kom to hyggelige damer og ringte på til oss og ga oss en rose og partiprogrammet til AP. Noe som kan være greit for oss som ikke klarer å engasjere oss så mye at vi skaffer tilveie partiprogrammene selv...

Syns rosen var fin jeg...:-)

Ingen kommentarer: