søndag 13. januar 2008

Lue along



Ettersom jeg nå er ferdig med fisketeppealongen på Hobbyboden, så har jeg selvfølgelig sett meg nødt til å melde meg på en ny:-)

Denne gangen ble det lue-alongen Luer for huer.

Syns januarluen, Gemma Barret, var ganske stilig selv om det ikke er en type lue jeg bruker. Men jeg håpet det allikevel skulle komme til nytte for andre. Og det skulle vise seg å stemme:-)

Jeg valgte å strikke den i brunt Superwash garn fra Europris. Hadde ingen ide om det ville fungere, men tenkte det kunne være greit å få brukt opp restene etter fisketeppet som jeg strikket. Pluss at jeg så at Tonemi på Hobbyboden hadde brukt Superwash fra -Nille. Så da fikk det bare stå til...:-) Jeg brukte to nøster. Jeg tok også tipset fra Kiwa, en av de som arrangerer alongen, om å gå ned en hel størrelse på strikkepinnene.

Resultatet ble da ikke så ille. Ettersom jeg ikke er så vandt med slike luer så visste jeg ikke helt om det var riktig at den skulle være så "stiv". Så for meg at garnet kanskje skulle være litt mjukere så den falt mer naturlig i nakken.

Jeg tok derfor luen med til niesene våre for å få de til å teste den. De er eksperter på slikt:-) Takk og pris var de fornøyd med lua og den ble derfor værende igjen hos de:-) (Det er den eldste niesa vår som poserer så fint på bildet:-)) Jeg har i tillegg fått i oppdrag å strikke en til i sort. De må jo ha en hver...:-)

Ingen kommentarer: