mandag 8. september 2008

Enda en tekannevarmer



Som jeg skrev i forrige innlegg så laget jeg også en tekannevarmer i gave til svigermor. Det har blitt noen tekannevarmere i det siste. Men jeg klager ikke. Syns de er greie å lage.

Denne gangen applikerte jeg på samme motiv som i Tilda boka (for, ja, mønsteret kommer fra en Tilda bok - sjokkerende!:-)). Jeg husker ikke akkurat hva boka heter ettersom dette var en bok jeg kjøpte på engelsk. Noe som faktisk var billigere enn den norske utgaven...!

Ettersom tekannevarmeren er ment å være på en hytte ved sjøen så laget jeg den i blått og hvitt stoff.

Ellers så kan jeg fortelle at jeg har mange nye prosjekt planlagt. Litt for mange føles det som akkurat nå:-) Har jo også meldt meg på Setesdal blonde along på Hobbyboden. Den skal egentlig være ferdig i løpet av året. Tror ikke jeg blir ferdig med denne altså. To ganger startet jeg på den fordi den ble alt for stor. Dama på garnbutikken påstod at strikkefastheten på garnet jeg kjøpte var den samme som det garnet jeg egentlig skulle ha. Det stemte absolutt ikke!!:-( Jeg fikk så mammaen min til å kjøpe garn med mer riktig strikkefasthet til meg. Men jeg har enda ikke hatt tid til å begynne på nytt. Kanskje jeg får startet til helga.

Jeg har også meldt meg på sykurs. Jeg skal lære å sy en kjole. Det blir spennende å se om jeg får det til:-)

1 kommentar:

Monicas sa...

Du, denne var kjempefin...Så heldig du er så kan sy så fint....