torsdag 23. august 2007

Av litt eldre årgang


Tenkte jeg kunne legge ut bilder av ting jeg laget for et eller to år siden, ettersom det for tiden ikke produseres så mye annet enn strikkede fisker her i gården:-)
Bildet over viser to pyntenåler som er greie å bruke i forbindelse med et sjal eller et skjerf.
Jeg regner med å få brukt disse i løpet av vinteren. Men først må jeg strikke meg et sjal.


Armbåndet over laget jeg til søstera mi kun fordi hun likte et lignende som jeg hadde laget til meg selv. Her er det brukt ferskvannsperler. Problemet med disse perlene er at hullene er så små at jeg hadde store problemer med å finne pinner som var tynne nok til å gå igjennom perlen. De jeg fant er litt svake. Jeg endte i hvertfall opp med å miste en del perler på mitt armbånd. Måtte snurre pinnene litt rundt seg selv for å få de til å sitte.




Disse smykkene ble laget etter en beskrivelse i en bok jeg har. Her er det brukt alt mulig slags perler, men mesteparten er i plast.
Må innrømme at disse har jeg enda ikke tatt i bruk. Syns de blir litt for "flotte" å bruke til daglig. Men skulle jeg bli invitert til en real fest en gang så kan det være at de får være med:-)

Ingen kommentarer: