tirsdag 4. desember 2007

Gelelys






Det ble tid til å lage gelelys til jul i år også. Gjorde det sammen med niesene til mannen min. Det var en koselig lørdag og vi fikk laget mange lys. Enkelte skal gies bort i gave så de vil ikke bli vist fram her.

Men jeg tenkte jeg kunne vise fram de som vi skal ha selv.

Syns det har blitt litt for mye bobler i lysene de siste gangen jeg har laget gelelys. Men jeg har ettervhert funnet ut at boblene forsvinner etter at lyset har stått og brent en stund, etter første gangs bruk. Så da tar jeg ikke det så tung:-)

Det brune lyset er ikke for bruk i jula. Det skal vi ha til senere. Glasset er kjøpt på IKEA. Det gjorde seg fint med gelelys, brun sand og litt skjell til pynt.

Jeg har begynt å slippe opp for julepynt å ha i gelelysene mine, så jeg tror det blir litt hamstring på salget etter jul:-)

Jeg jobber denne uken i Stockholm. Noe som passer veldig dårlig for en person som meg som liker å lage julegaver. Man får liksom ikke gjort så mye når man sitter på et hotellrom om kveldene.

Jeg ble i tillegg ekstra stresset med tanke på at jeg ikke er halvferdig med å montere fisketeppet som skal være ferdig til neste mandag.

Tenkte derfor som så, skit au, jeg tar alt med til Stockholm. Så da ble en ekstra pose som håndbagasje og en negelklipper som saks brakt med over. Sitter nå på hotellrommet på ettermiddagene og kveldene og monterer fisketeppe for harde livet:-)

(Bor på flyplassen så det er ikke så veldig mye annet å ta seg til uansett. Bare sånn at dere ikke skal tro at jeg er helt skrullete...:-))

Var også så forutseende at jeg tok med meg en lydbok som jeg hører på samtidig. Hotellet hadde i tillegg en vannkoker og te på rommet. Noe som faktisk ikke er så veldig vanlig som man skulle tro, ikke en gang på de litt finere hotellene.

Så jeg hadde det faktisk veldig koselig i går der jeg satt og hørte på lydbok mens jeg monterte teppet og drakk en god kopp te. Gleder meg til i kveld:-)

1 kommentar:

ASK sa...

Hei.
Så fine gelelys du har laget. Jeg har ennå ikke brukt det gelelyset jeg fikk av deg i fjor, men i år skal det til pers. Da har vi julefeiring i eget hjem så da skal all julepynt settes fram og brukes!