fredag 4. juli 2008

Gelelys med perler på en snor




Tror nesten dette er første gang jeg lager et gelelys på sommeren. Vanligvis lager jeg i bøtter og spann når det nærmer seg jul.
Men denne gangen skulle vi gi et gelelys til noen som gifter seg nå på lørdag. Fant da ut at lyset måtte være litt romantisk:-) Ettersom all pynten jeg har er beregnet for julegelelys så måtte jeg tenke i litt andre baner. Pluss at jeg har noen fine bøker som omhandler lysstøping som jeg kunne finne forslag til ideer i.
Vi bestemte oss derfor for å gå for perler tredd på en metalltråd.

Jeg valgte ferskvannsperler i fargene hvit, off-white, lys blå og rød/rosa. Jeg håper og tror at disse perlene ikke er brennbare... Jeg har uansett lagt de langt i fra veken:-)

Jeg laget også et hjerte av metalltråden og hang dette på utsiden av glasset. Syns det ble litt fint jeg:-) Orginalt er det i hvertfall!:-)

Ingen kommentarer: