lørdag 31. januar 2009

Gjenbruks kjole

Jeg syns det er litt artig å lage noe nytt av noe gammelt. Det er vel egentlig inne, for tiden, med gjenbruk.
Hobbyboden har Mayiren satt i gang en Gjenbruksalong. Januar oppgaven het Klesskapet. Her skal vi lage noe nytt av noe gammelt som vi finner i klesskapet.

Jeg har vært både i mitt eget klesskap og i klesskapet til mine svigerforeldre.

Da ble underskjørtet til dette skjørtet,




og dette bomullsgarnet (som jeg har "arvet" av moren til en kollega, hun skulle ellers kaste det i søppla!),




og denne gamle "høyvanns"buksa



og denne grønne skjorta,



pluss litt sort/sølv hekletråd (som jeg hadde kjøpt til et annet prosjekt)
til dette.



En finkjole som kan brukes til litt finere anledninger eller også litt mindre finere anledninger:-)
Den heklede delen er heklet etter denne oppskriften. Jeg gjorde noen mindre endringer. Jeg laget skulderstropper, pluss at jeg laget de litt bredere enn de snorene som står beskrevet i oppskriften.
Da er jeg klar for en
fest:-)

Ingen kommentarer: