mandag 19. januar 2009

Grytekluter


Så har jeg laget noe jeg aldri trodde jeg kom til å lage. Jeg har heklet meg grytekluter!

Grunnen til at jeg aldri trodde jeg skulle lage grytekluter er at vi har ganske mange. Men så er det slik at disse er enten lilla, røde eller en annen farge som ikke passer til kjøkkenet.

Nå er jeg ikke akkurat den som bruker så veldig mye tid på interiør. Men noen ganger så slår jeg til:-)

Disse fargene passer bedre til vårt kjøkken. De er heklet i Bomull Sport. Og de er basert på denne oppskriften. De ble litt stive, men kan sikkert brukes. Kanskje det hjelper å vaske de litt...

2 kommentarer:

Ugla sa...

Brukte du enkelt eller dobbelt garn? Med bomull sport holder det egentlig med enkelt, men jeg hekler mye grytekluter i dobbelt. De blir bedre og bedre for hver vask :-)

Anonym sa...

Brukte enkelt garn. Kanskje jeg skal prøve å vaske de noen ganger. Takk for tipset:-)