tirsdag 5. februar 2008

En sort lue med perler




Ser ut som jeg har blitt helt hekta på luer for tiden:-) Noe som kanskje ikke er så ille ettersom det er den rette sesongen for det...


Jeg fant oppskriften på denne luen i Hjemmet til svigermor. Der var den strikket i rosa og pyntet med bånd og små blomster. Syns den var skikkelig fin. Tenkte derfor at jeg skulle lage meg en slik en.


Jeg valgte sort Alfa og sort Kitten Mohair. Rart egentlig med tanke på at det var de garntypene som stod i oppskriften...:-) Jeg bruker sjelden det som står i oppskriften. Jeg har en tendens til å velge litt rimligere erstatninger...


Men uansett, jeg heklet (nederste kanten er heklet) og strikket ferdig luen og prøvde den på, stolt som bare det. Og ble skuffet da det viste seg at den ikke var så innmari fin på meg. Har litt for kort hår, tror jeg...:-)


Jeg tok allikevel sjansen på å ta et bilde av meg med luen for å legge i bloggen. (Selv om det ikke er så mye av meg som vises:-))


Det hele fikk allikevel en lykkelig slutt. Det viste seg at svigermoren min likte lua og hun passet 10 ganger bedre med den på, så hun overtok den i stedet.


Det er bestandig fint at det man lager kommer til nytte...


Jeg pyntet også kanten på luen med perler og andre smykkedeler.

Ingen kommentarer: