fredag 8. februar 2008

Garnmysteriet 3

Enda en gang har jeg vært så heldig at jeg har fått anledning til å være med på Garnmysteriet på Hobbyboden. Dette arrangeres enda en gang av Liv-Toril. Et virkelig bra tiltak! Vi fikk den første mailen i dag.
Har ingen anelse om hva dette skal bli. Men jeg har i hverfall valgt å bruke sort Artic ettersom dette var noen rester jeg hadde. Burde kanskje ha valgt noe litt mer fargerikt. Men det fine med sort er at det er veldig anvendelig:-)
Jeg har så vidt satt i gang med første oppgave som var å strikke 3 cm ribbestrikk på 40 cm rundpinne nr. 4.5. Jeg hadde ikke rundpinne nr. 4.5, noe som er veldig snodig, så jeg måtte velge rundpinne nr. 4.
Jeg strikket så i vei og etter en stund tenkte jeg at det var på tide å måle det jeg hadde strikket.... Hvem i allverden skulle tro at dette var 4 cm....?:-)


Dette er så typisk meg. Da var det bare å ta opp to runder. Noe som egentlig var helt greit ettersom vi her kun snakket om 76 masker. Det er absolutt ikke like artig når man har 3 ganger så mange masker på pinnene...:-)


Jeg fikk også litt problemer med ribbe strikkingen ettersom jeg for tiden også holder på å strikke denne vesten. Her går ribbestrikket i 2r og 2 vr. Det er virkelig en tung og vanskelig jobb å få hjernen til å forstå at man nå skal strikke 1r og 1vr...:-)


Dette bildet viser kanskje litt bedre hvordan vesten til slutt skal se ut. Dette er en oppskrift fra boken Feminin Strikk av Lene Holme Samsøe.


Dette er i hverfall så langt jeg har kommet på Garnmysteriet. Ser nå frem i mot søndagen og neste hint:-)

Er det ikke søte katterpote avtrykk jeg har på kosebuksa mi...?:-)

Ingen kommentarer: